diumenge, 27 de febrer del 2011

BASS I LAGERS QUE SON PORTERS

No havia tastat mai la Bass encara i ho he fet avui al On The Rocks, a Lleida. Dinant allà, després de comprar unes cervesetes, m'han comentat que tenien una IPA de tirador... tastem-la!
Una IPA... vaja, ni de lluny! Jo la definiria com una bitter genèrica que... no m'he acabat.
Al got era prometedora, un color ambre rogenc molt atractiu amb una escuma molt blanca que s'ha esvaït ràpidament. La carbonatació ja es feia evident abans de començar.
Al atansar-la a la boca ja he vist que era molt freda, i potser he d'atribuir a aquest fet la total absència d'aromes excepte una olor metàlica i de rovell que jo només recordava en cerveses xiringuiteres nacionals. Primera decepció. Al primer glop, l'absència de gust és total, excepte una tímida amargor sense cap encant. Li dono el benefici del dubte per la temperatura i la deixo reposar una estona mentre mengem i la meua dona em fot bronca per la pasta que m'he deixat en la Penguin i la Sink the Bismark que acabo de comprar. Jo li explico que el que he (hem) comprat és història, però he de reconèixer que tinc remordiments.
Torno a la Bass i l'olor metàlica continua tapant-ho tot. Ara sembla endevinar-se una mica de llupol afruitat però crec que és més el que busco que el que trobo. Al gust hi ha també un punt dolç que m'esforço a gaudir, però de seguida hi torna l'amargor d'horxata a les venes.
Diguem com a únic punt a favor que és refrescant. Jo, de sobte em pregunto que faig a una cerveseria, malgastant la limitada quantitat de cervesa que puc beure (he d'agafar el cotxe) amb una cervesa que no m'agrada mentre la meua dona està tan feliç bevent-se una Hobgoblin. Decideixo que no me l'acabaré i jo crec que el cambrer em veu la cara perquè ve amb mitja pinta de color negre i em diu: "Tasta això... és una porter que fan els de Pilsner Urquell". Només la tenim en barril. Me la bec i demane una pinta sencera. La "porter" és una Master Tmavy. Una cervesa poc freqüent pel que he pogut veure. Jo no la coneixia i m'ha costa trobar informació sobre ella. Al final una lager ha arreglat el que havia espatllat una ale... perquè després es digui que sóc un fonamentalista.


Però com que és una lager, no parlaré d'ella ni la recomanaré, que un té principis, però posaré la foto i confesaré que la tornaré a demanar més prompte que tard.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada