dilluns, 21 de febrer del 2011

PUNK IPA DE BREW DOG


Brew Dog és una de les meues cerveseres preferides. Està situada a Escòcia i és una empresa molt jove. Val la pena que us hi passeu pel seu website i feu una ullada als seus vídeos. Són molt divertits i desenfadats. El que m'agrada d'aquesta gent no és que tinguin les cerveses amb més graduació o que aixequin polèmiques. El disseny del seu web i de les seues etiquetes és com ha de ser, ben fet i adequat per al seu país, per al meu i per a la Xina comunista. Ja sé que el disseny no es beu... Per a mi un bon disseny no és un valor afegit, però un mal disseny sí que és un punt negatiu. El que realment m'agrada d'aquesta gent és com han enfocat el seu negoci, com mantenen una imatge i savoir faire tan modern i actual, tan allunyat de les microcerveseries pseudofolclòriques, ecolífiques i salvapàtries que es veuen per aquí. A banda de tot això, fan una cervesa de puta mare. Ja he parlat massa una altre cop. Fent amics com sempre...

Però anem a la Punk IPA. Comprada a Lleida en ampolla de 330ml. Anuncien 5,6% d'alcohol i 45 IBU. Ja al got, presenta un color daurat turbi. La poca crema que produeix és blanca i desapareix ràpidament. La carbonatació és baixa a la vista i també a la boca posteriorment.
Els aromes inicials són poc agressius. Aromes florals del llúpol i dolços com de galetes de la malta. A mesura que va agafant temperatura, els llúpols van deixant pas als aromes suaus de la malta pale ale.
En boca el primer que m'arriba és un gust cítric i refrescant de llimona. A l'empassar arriba l'esperada amargor seca però és un postgust que no mata la part àcida ni tampoc la part dolça de la malta. Això, unit a la baixa carbonatació, em fa la sensació que podria beure-la durant tot el dia, és ben equilibrada entre el cítric, la dolçor subtil i el final amarg sec. Em sembla molt refrescant.

No és exactament el que esperava d'una IPA... menys encara si s'anomena Punk IPA. Sembla més aviat continguda i equilibrada, lluny dels cops d'amargor que anuncien altres marques per a les seues IPA. És una IPA aburgesada, però com que jo també em faig gran i fa temps que no entro en una comisaria si no és per renovar el DNI, he de reconèixer que l'he disfrutada bastant. Em faig vell.
És possible que la rebelia de l'empresa més provocadora del sector hagi sigut fer una IPA que no segueix el joc del cop d'IBU. Butifarra de pagès des d'Escòcia per als que esperaven que la Punk IPA hagues de ser la IPA més amarga del món o alguna cosa semblant. M'encanten aquests paios.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada